Protektorovanie pneumatík za tepla sa u nás traduje od roku 1954. V procese teplej vulkanizácie sa na vopred upravený povrch ojazdenej pneumatiky nanesie vrstva surovej gumovej zmesi a príslušný vzor behúňa sa vylisuje a zvulkanizuje v lisovacích formách v lisoch pri teplote 145 stupňov Celzia. Nový behúň je lisovaný z klasického protektorovacieho materiálu pri relatívnom nízkom lisovacom tlaku. Takže kilometrovné výkony sú nižšie, než pri studenej vulkanizácií.
Vzhľadom na primerane nižšiu cenu, sa však takéto protektory s výhodou využívajú v menej náročných prevádzkových podmienkach (krátke trasy, nižšia rýchlosť) alebo naopak pri veľmi ťažkých podmienkach, kde je riziko zničenia pneumatiky ešte pred dojazdom behúňa (bane, kameňolomy, lesy, poľnohospodárstvo, odpadové hospodárstvo a pod.). Sortiment rozmerov protektorovaných pneumatík a vzory behúňov je uvedený v katalógu. V súčasnej dobe naša spoločnosť disponuje 27 lismi a 57 lisovacími formami.
Ponúkané vzory behúňov nákladných pneumatík |
|||||
NR-5 |
NR-9 |
SG-7 |
NR-23 |
NR-24 |
NB-19 |
Návesová pneu |
|||||
NB-30 |
NT-3 |
NT-8 |
NT-9 |
ReTE2 |
U-27 |
Špeciálne |
|||||
18 TR9-12,5/80 | |||||
Ponúkané vzory behúňov ľahkých nákladných pneumatík |
|||||
NB-33 |
NB-37 |
NB-60 |
RAT-21 |
||
Ponúkané vzory behúňov traktorových pneumatík |
|||||
TP-7 |
TZ-4 |
TZ-13 |
TZ-17 |
||